2014/05/18

Sanja Festival Asakusa

浅草の三社祭に行ってきました!
あさくさの さんじゃまつりに いってきました!
 
 
 
スカイツリーとアサヒビールの本社がきれいですね!
すかいつりーと あさひびーるの ほんしゃが きれいですね!
 
We went to Sanja Festival in Asakusa.
Sky Tree and the main office building of Asahi Beer are beautiful, aren't they?
 
お祭りに、いろいろな出店があります。
おまつりに、いろいろな でみせが あります。
 
たとえば、たこ焼き!
たとえば、たこやき!
 
At a festival, there are many different tent-shops.
For example, octopus balls!
 
 
 
わたあめや、チョコバナナも。
 cotton candy, and banana coated with chocolate.
 
 
 
 
これは、お好み焼きです。
これは、おこのみやき です。
This is Japanese traditional pancake, okonomiyaki.
 
 
 
どれもおいしそうですね。
 
・・・と、食べ物ばかりですが、お神輿もちゃんと見ました。
・・・と、たべものばかりですが、おみこしも ちゃんと みました。
 
All of them look delicious.
...kept writing about foods, but we did see the portable shrines as well.
 
男の人が担いでいます。
おとこのひとが かついでいます。
men are shouldering it.
 
 
 
女の人も、山車に乗って音楽を奏でています。
おんなの ひとも だしに のって おんがくを かなでています。
Women play music on the parade float.
 
 
 
子供も、頑張っています。
こどもも がんばっています。
 
少し神輿が低いですが(笑)、見えますか?
すこし みこしが ひくいですが、みえますか?
 
Kids are working hard, too.
They were holidng the portable shrine very low. (LOL) Can you see it?
 
 
 
・・・そして、犬も、お祭りに参加します!!
・・・そして、いぬも おまつりに さんかします!!
...and the dogs also attend the festival!!
 
 
 
浅草のみなさん、お疲れ様でした!
あさくさの みなさん、おつかれさまでした!
 
よく休んでくださいね!
よく やすんでくださいね!
 
Thank you for your hard work, Asakusa-people (and dogs)!
Please have a good rest!
 
written by Ran


0 件のコメント:

コメントを投稿