2014/08/07

how long do you normally sleep for?

毎日暑くてなかなか眠れませんね。
(まいにち あつくて なかなか ねむれませんね)


誰かが「なかなか眠れない」と言ったら、どのくらい寝ると思いますか。
(だれかが 「なかなか ねむれない」と いったら、どのくらい ねると おもいますか。)


睡眠時間の長さは、人によって違いますが、動物によっても違うそうです。
(すいみんじかんの ながさは、ひとによって ちがいますが、どうぶつによっても ちがうそうです)

今日は、動物の睡眠時間を紹介します。
(きょうは、どうぶつの すいみんじかんを しょうかいします)
 
Everyday it is just too hot to sleep in Tokyo.
When someone says that he can hardly sleep,
how long would you think this person sleeps for?
Different people have different sleeping hours,
but the length of the sleeping hours is different depending on the animal, too.
Today, I will write about different animals avarage sleeping hours.
 
20 hours :コアラkoalas、ナマケモノsloths

16 hours :リスsquirrels

15 hours :ライオンlions

14 hours :猫cats

12 hours :ゴリラgorillas

8 hours :人、兎、豚 human beings, rabits, pigs

6 hours :あざらしseal

3 hours : 牛cows、象elephants、ロバdonkey、羊sheep

2:鹿deer、馬hourses、キリンgiraffe
 
 
最も長く寝ているのは、ナマケモノなど木の上で生活する草食動物です。
(もっとも ながく ねているのは、 なまけものなど きのうえで せいかつする そうしょくどうぶつです)

葉はあまり多くのエネルギーにならないので、木の上で長く寝ます。
(はは、あまり おおくの えねるぎーに ならないので、 きの うえで ながく ねます)
 
The animals sleeping for the longest hours are
the herbivores living on a tree, like koaras and sloths.
Leaves would not produce huge enargy, so they sleep a lot to save energy on the tree.
 
次に長く寝るのはライオンや猫などの肉食動物です。
(つぎに ながく ねるのは、 らいおんや ねこなどの にくしょくどうぶつ です)


食事は、動いている動物なので、あまり見つけられないし、
(しょくじは、うごいている どうぶつなので、あまり みつけられないし)


見つけられたとしても捕まえられるか分かりません。
(みつけられたとしても つかまえられるか わかりません)


それで、体力温存のために寝る時間が長いそうです。
(それで、たいりょくおんぞんの ために ねる じかんが ながいそうです)
 
Then the carnivores sleeps for rather long hours.
Because they hardly find the animal to hunt,
and even if they did, there is no guarantee they can catch it.
Therefore, they sleep long to save energy.
 
ゴリラは霊長類で最も平均睡眠時間が長く、
(ごりらは れいちょうるいで もっとも へいきんすいみんじかんが ながく)

人間は、霊長類で最も平均睡眠時間が短いそうです。
(にんげんは、れいちょうるいで もっとも へいきんすいみんじかんが みじかいそうです)
 
Gorillas sleep for the longest hours among the primates.
Human beings sleep for the least hours among the primates.
 
そして、全然寝ないのは、土の上に生活する草食動物です。
(そして、ぜんぜん ねないのは、つちの うえに せいかつする そうしょくどうぶつ です)

多量の草を食べないといけないし、肉食動物から逃げ回らないといけないからだそうです。
(たりょうの くさを たべないといけないし、にくしょくどうぶつから にげまわらないといけないから だそうです)
 
And it is the ground carnivores who do not sleep much.
They have to eat a lot of grass to live (so no time to sleep),
and they have to keep moving so that they do not get attacked.
 

人間の平均は8時間。。。
(にんげんの へいきんは 8じかん)
 
みなさんも、よく寝て元気に過ごしてくださいね!
(みなさんも よくねて げんきに すごしてくださいね!)

So, the avarage of human beings sleeping hours is 8 hours...
Please sleep well and stay genki, everyone!
 
 
written by Ran



0 件のコメント:

コメントを投稿