2014/02/24

participation is more important

ソチオリンピックが終りましたね。
そちおりんぴっく が おわりました ね。
 
メダル争いがすごかったですが、
めだる あらそい が すごかった ですが、
 
一方で、「最後まで頑張ることに意義がある!」と教えてくれた人たちもいました。
いっぽうで、「さいご まで がんばる こと に いぎ が ある!」と おしえてくれた ひとたち も いました。
 
Sochi Olympic has finished.
 There were intense competitions for the gold medals,
but on the other hand, there were many athletes who taught us that
the most important thing is doing the best right through to the end.
 
 
 
例えば、タイのヴァネッサ・メイ選手。
たとえば、たい の ヴァネッサ・めい せんしゅ
 
プロのバイオリニストですが、アルペンスキーに出場しました。
ぷろの ばいおりにすと です が、あるぺんすきー に さんか しました。
 
結果は、最下位でしたが、
けっか は、さいかい でした が、
 
「オリンピックに出場できたことが嬉しかった」と笑顔でした。
「おりんぴっく に しゅつじょうできた こと が うれしかった」と えがお でした。
 
For example, Vanessa Mae from Thailand.
She is a professional violinist, but competed in Alpine skiing.
She came in last, but
said that she was glad to be in the Olympic game with a big smile.
 
 
ジャマイカのボブスレーチームは、
じゃまいか の ぼぶすれー ちーむ は、
 
ソチまでの旅費が足りず、寄付を集めて出場しました。
そち まで の りょひ が たりず、 きふ を あつめて しゅつじょうしました。
 
こちらも、結果は最下位でしたが、
こちらも、けっか は さいかい でした が、
 
「祖国は、最下位でも称えてくれる!」と笑っていました。
「そこく は さいかい でも たたえてくれる!」と わらっていました。
 
The bobsledding team from Jamaica
did not have enough money to come to Sochi, so they collected contributions.
Again, they came in last in the game, but
they were laughing saying "our country will be proud of us even we are the last".
 
 
クロスカントリーでは、ロシアのガファロフ選手が、
くろすかんとりー では、ろしあ の がふぁろふ せんしゅ が、
 
スキー板が壊れても、ゴールを目指しました。
すきーいた が こわれても、ごーる を めざしました。
 
それで、カナダのジャスティンコーチが、
それで、かなだ の じゃすてぃん こーち が、
 
かわりのスキー板を貸してあげました。
かわりの すきーいた を かしてあげました。
 
In the cross‐country race, Anton Gafarov from Russia
kept his race to the goal with a broken skiboard.
Justin who is a coach of Canadian team
offered him the board he had for his team.
 
 
結果は大事ですが、全てではありませんね。
けっか は だいじ ですが、すべて では ありません ね。
The result is important, but it is not everything, don't you think?
 
 
Written by Ran

 

0 件のコメント:

コメントを投稿