2013/08/21

Shall I warm this ice up?

みなさん、こんにちは!
(hello, everyone!)
 
日本では、暑い日が続いています。
(In Japan, we are still having hot and humid days..)
 
それで、今日、これを買いました。
(So I bought this today.)
 
 
これは、ローソンのアイスです。
(This is a coffee-flavored shaved ice from Lawson, the convenience store)
 
 
 
上にクリームがあります。
(We have creme and chocolate on top)
 
このアイスを買うとき、レジで、店員が「温めますか」と聞きます。
(When you buy this ice, shop assistant would ask you "Shall I warm this up?")
 
私は、「いいえ」と言いました。
(I said ”No, thank you".)
 
今、食べることができません。固いです。
(I cannot eat this as it is very hard now.)
 
それで、家の電子レンジで温めました。
(So, I used the microwave to warm it up at home.)
 
 
・・・お??
(...Mm??)
 
 
溶けました。
(Melted! Nicely!)
 
 
今、食べられます。
(Now I can eat this.)
 
ほどよくアイスです!!(笑)
(It is nicely ice!! (LOL))
 
 ・・・温めすぎないように気をつけてくださいね!
(Be careful not to warm it too much!)


0 件のコメント:

コメントを投稿